[ΕΚΠ05] Μαθητεία μεταλυκειακού έτους ΕΠΑΛ
Η βελτίωση της ποιότητας, της συμμετοχικότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο την απόκτηση/ενσωμάτωση νέων δεξιοτήτων, τη μαθησιακή εξέλιξη, την ολοκλήρωση των σπουδών και την παράλληλη σύνδεσή τους με τις διαμορφούμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας αποτελεί τον πυρήνα του Ειδικού Στόχου 4ε της Προτεραιότητας 3 «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή». Μια σειρά από μεταρρυθμίσεις οι οποίες ήδη εφαρμόζονται αναμένεται να οδηγήσουν στη βελτίωση της ποιότητας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με δράσεις που θα συμβάλουν στην περαιτέρω αναβάθμιση της διακυβέρνησης και διασφάλισης ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), στην ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών και στον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις στην αγορά εργασίας.
Αντίστοιχα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης & Νεολαίας, προβλέπεται η αναβάθμιση της ΕΕΚ μέσω δράσεων που εστιάζουν στη βελτίωση της ποιότητας των επιμέρους παραμέτρων της. Η αναβάθμιση αυτή προϋποθέτει παρεμβάσεις για τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας όπως η υποστήριξη των προγραμμάτων μαθητείας, καθώς και των εργοδοτών για την παροχή περισσότερων ευκαιριών μάθησης στον χώρο εργασίας, σε άμεση σύνδεση με το μηχανισμό της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας.