[ΕΚΠ15] Ανάπτυξη/επικαιροποίηση και πιστοποίηση επαγγελματικών περιγραμμάτων και πλαισίων εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων (Μεταφερόμενη Πράξη της ΠΠ 2014-2020)
Στο πλαίσιο του Ειδικού Στόχου 4.ε στην Προτεραιότητα 3 εξυπηρετείται η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας, της συμμετοχικότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο την απόκτηση/ενσωμάτωση νέων δεξιοτήτων, τη μαθησιακή εξέλιξη, την ολοκλήρωση των σπουδών και την παράλληλη σύνδεσή τους με τις διαμορφούμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας. Μια σειρά από μεταρρυθμίσεις οι οποίες ήδη εφαρμόζονται αναμένεται να οδηγήσουν στη βελτίωση της ποιότητας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με δράσεις που θα συμβάλουν στην περαιτέρω αναβάθμιση των συστημάτων διακυβέρνησης και διασφάλισης της ποιότητας σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, στην ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών και στον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις στην αγορά εργασίας.
Στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης, τα παραπάνω θα επιτευχθούν μέσω της υλοποίησης μιας παρέμβασης, που στοχεύει στην αναβάθμιση του θεσμού της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω των επαγγελματικών περιγραμμάτων καθώς συμβάλλουν στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την απασχόληση και συνεισφέρουν στην προσέγγιση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, στη βελτίωση της ποιότητας, ελκυστικότητας και αποτελεσματικότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και στην αύξηση της διαφάνειας και της ποιότητας στην εργασία. Αποτελούν το «σημείο ισορροπίας» μεταξύ εκπροσώπων εργαζομένων και εργοδοτών σχετικά με τη λειτουργία ενός επαγγέλματος, αλλά και των διαδρομών απόκτησης των αναγκαίων προσόντων για την άσκηση του επαγγελματικού έργου, τη βάση για το σχεδιασμό προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και του Ευρωπαϊκού/Εθνικού Πλαισίου Προσόντων καθώς και το εργαλείο για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη χάραξη πολιτικών στη διά βίου μάθηση.