[ΣΕΚΠ02] Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης (Μεταφερόμενη πράξη της ΠΠ 2014-2020)
Στο πλαίσιο του ΕΣ 4.ε της Προτεραιότητας 1 εντάσσονται παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό μηχανισμών παρακολούθησης με στόχο την εμβάθυνση των κεντρικών εκπαιδευτικών πολιτικών και επιλογών και τη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Οι δράσεις της παρούσας πρόσκλησης αποσκοπούν στη βελτίωση των μηχανισμών παρακολούθησης της απόδοσης των εκπαιδευτικών πολιτικών και της σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, προκειμένου μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικοί να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες και εργαλεία αναζήτησης και αναπαράστασης της πληροφορίας, που του υποστηρίζουν στη διερεύνηση εκπαιδευτικών και εργασιακών δυνατοτήτων/επιλογών.
Συγκεκριμένα η δράση αφορά στην ανάπτυξη και πιλοτική λειτουργία ενός μηχανισμού για την παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας. Σκοπός της είναι η υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης βάσει ενός έξυπνου συστήματος «ιχνηλάτησης» της μαθητικής πορείας, καθώς και των εκπαιδευτικών και εργασιακών διαδρομών των μαθητών και μαθητριών. Ένας ακόμη στόχος της δράσης είναι η εποπτεία και η υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια και δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν απασχόληση όσο το δυνατόν πιο σύντομα μετά την αποφοίτησή τους, αλλά και θα τους βοηθήσουν, μακροπρόθεσμα, να επιτύχουν την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, βάσει μιας μελετημένης πορείας δράσης που είναι συμβατή με τα προσωπικά και επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα.
Επιπλέον, η συμπερίληψη υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού κατά τη διάρκεια της σχολικής εκπαίδευσης μπορούν να έχουν κρίσιμο ρόλο για τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων των μαθητών με βάση τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, την ενίσχυση και την υποστήριξή τους να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους προς κατευθύνσεις που αποτελούν συνειδητές και όχι ετεροκαθοριζόμενες επιλογές. Ειδικότερα, καθώς η διαρθρωτική ανεργία οφείλεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στην αναντιστοιχία των γνώσεων, ειδικεύσεων και δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού σε σχέση με τις ανάγκες της παραγωγής και τις απαιτήσεις των θέσεων εργασίας, η αποδοτικότερη λειτουργία των συστημάτων εκπαίδευσης σε
σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας συνιστά μια αναπτυξιακή παρέμβαση που βοηθά την οικονομία και τους κλάδους που βρίσκονται σε ανοδική τροχιά.