Η παρακάτω γενική στρατηγική προσέγγιση της επικοινωνίας και προβολής του προγράμματος«Ανθρώπινο Δυναμικό & Κοινωνική Συνοχή 2021-2027» θα αναλύεται στα Ετήσια Σχέδια τα οποία θα εξετάζονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης.
1. Κύριος επικοινωνιακός στόχος
Κύριος στόχος είναι η προβολή του ρόλου του Προγράμματος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη βελτίωση των τομέων: απασχόλησης, εκπαίδευσης, διά βίου μάθησης, κοινωνικής ένταξης, δράσεων αντιμετώπισης της υλικής στέρησης και θεσμικής ενδυνάμωσης μηχανισμών και των κοινωνικών εταίρων.
2. Ειδικοί επικοινωνιακοί στόχοι
- Ενίσχυση αναγνωρισιμότητας, κατανόησης και θετικής στάσης για το ρόλο και τη συμβολή της ΕΕ στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών μέσα από τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων του Προγράμματος στην απασχόληση, εκπαίδευση, δια βίου μάθηση και στην ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες και αγαθά.
- Άμεση και έγκυρη ενημέρωση δυνητικών δικαιούχων, οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, εταίρων και άλλων πιθανών ενδιαφερομένων για τις ευκαιρίες χρηματοδότησης που παρέχει το πρόγραμμα και τις διαδικασίες πρόσβασης σε αυτή με τρόπο και μορφές προσβάσιμες σε όλους.
- Προβολή των εμβληματικών έργων στρατηγικής σημασίας του Προγράμματος (βλ.συνημμένο Πίνακα), σε συνεργασία με τους δικαιούχους.Υποστήριξη των δικαιούχων κατά την υλοποίηση των έργων ως προς τις υποχρεώσεις για επικοινωνία και προβολή των αποτελεσμάτων και του αντίκτυπου των πράξεων που υλοποιούν.Διάδοση και προβολή των καλών πρακτικών και των αποτελεσμάτων του ΕΠ ώστε να αναδειχθεί το άμεσο και έμμεσο όφελος για τον πολίτη.Προώθηση της ενίσχυσης προσόντων και δεξιοτήτων του οικονομικά ενεργού πληθυσμού καθώς και των εργαζομένων σε δεξιότητες αιχμής που συνδέονται με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της οικονομίας.
- Συνέχιση της προώθησης των συνεργειών μεταξύ των επικοινωνιακών πρωτοβουλιών της ΕΕ και του ΕΠ (π.χ. κεντρικές επικοινωνιακές καμπάνιες της DG EMPL, 2022-Ευρωπαϊκό Έτος Νέων).
3. Κοινά- στόχοι
Τα κοινά- στόχοι, διαμορφώνονται ως εξής:
i. Ευρύ κοινό
ii. Δυνητικοί δικαιούχοι:
- Άτομα που αναζητούν εργασία, νέοι αλλά και μακροχρόνια άνεργοι
- Νέοι που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης, κυρίως νέοι κάτω των 29 ετών
- Γυναίκες (καθώς παρατηρείται χαμηλό ποσοστό απασχόλησης των γυναικών)
- Μαθητές όλων των βαθμίδων και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης
iii. Ειδικές κατηγορίες, ευπαθείς ομάδες πληθυσμού:
- Άτομα που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, συμπεριλαμβανομένων των απόρων και των παιδιών, των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων και των υπηκόων τρίτων χωρών.
- Άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις (ΑμεΑ).
iv. Οργανισμοί- Φορείς διάχυσης ενημέρωσης: ΜΜΕ, δημοσιογράφοι, δίκτυα πληροφόρησης, διαμορφωτές κοινής γνώμης Ευρωπαϊκά Όργανα και Οργανισμοί (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Europe Direct, Γραφείο Ευρωκοινοβουλίου στην Αθήνα, κα), Υπουργεία, Περιφέρειες, Πανεπιστήμια, ΔΥΠΑ, Θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι κ.α.
v. Για τις εμβληματικές δράσεις στρατηγικής σημασίας θα υπάρχει ειδική επιλογή του κοινού-στόχου ανά προβαλλόμενη δράση.
4. Μέσα επικοινωνίας
- Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn (αντιστοίχιση με τα κοινά- στόχους Ι-V).
- Διαμόρφωση της ιστοσελίδας του Επιχειρησιακού Προγράμματος με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας και τη σύνδεση με την κεντρική ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ (κοινά- στόχοι I-V).
- Εκδηλώσεις (δια ζώσης, διαδικτυακές, υβριδικές): εναρκτήρια (κοινό – στόχος – IV), ετήσια (κοινό- στόχος IV-V), ημερίδες (κοινά- στόχοι Ι-V ανάλογα την εκδήλωση).Ειδικά για τις δράσεις στρατηγικής σημασίας θα πραγματοποιηθούν εναρκτήριες εκδηλώσεις με τη συμμετοχή των ΜΜΕ, εκπροσώπων της ΕΕ, των οργανισμών, των Υπουργείων, των δυνητικών δικαιούχων κα.
- Έντυπες ή/και ψηφιακές παραγωγές. Πρόταση επίτευξης συμφωνίας με ΥΠΑΙΘ για διανομή ενημερωτικού υλικού για το ΕΚΤ+ μέσω των σχολείων.
- Συνέχιση της λειτουργίας του δικτύου υπευθύνων δημοσιότητας των δικαιούχων που διατηρεί η ΕΥΔ από το 2017 με την προσθήκη εκπροσώπων από την Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Επιτροπής στην Αθήνα και της Europe Direct. Τακτικήεπικοινωνία υπεύθυνης επικοινωνίας του Προγράμματος με DG EMPL για κεντρικές καμπάνιες.
5. Προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός, ο οποίος ανέρχεται στα 12 εκατ. ευρώ, θα διαμορφωθεί με βάση τις ανάγκες επικοινωνίας. Με την περιγραφήτων δράσεων θα παρέχεται ενδεικτικός οικονομικός προγραμματισμός ανά δραστηριότητα/μέσο ανά έτος.
6. Παρακολούθηση και αξιολόγηση
Η αξιολόγηση θα υλοποιείται αξιοποιώντας δείκτες υλοποίησης, αποτελέσματος και επιπτώσεων. Ενδεικτικά:
Δείκτες υλοποίησης: Facebook Τιμή Στόχου (ΤΣ) 30.000 ακόλουθοι, Twitter ΤΣ 30.000 χρήστες, LinkedIn ΤΑ 1.000 χρήστες, Ιστοσελίδα ΤΣ 100.000 επισκέψεις, αριθμός ερωτημάτων helpdesk ΤΑ 50/μήνα
Δείκτες αποτελέσματος: 1.500 engagement / post στα social media. Ποσοστό αναγνωρισιμότητας, audience recall καμπάνιας/ενέργειας, βαθμός ικανοποίησης/ χρησιμότητας από event, conversions ιστοσελίδας (downloads, εγγραφές, bouncing rate, διάρκεια σύνδεσης) και βαθμός ικανοποίησης χρηστών.
Δείκτες επιπτώσεων: Διάδοση θετικού μηνύματος για το Πρόγραμμα και την ΕΕ, βαθμός εμπιστοσύνης στις εθνικές/ευρωπαϊκές αρχές.
Αξιολόγηση: κάθε 2 χρόνια αξιολόγηση της επικοινωνιακής στρατηγικής.