Η Ελλάδα στην πρώτη τριάδα της Ε.Ε. ως προς τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ δράσεων για την απασχόληση, την εκπαίδευση, το ανθρώπινο δυναμικό και την κοινωνική συνοχή
Τις αποφάσεις ένταξης 24 ΑΕΙ της χώρας στην υλοποίηση της Πράξης «Απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας» για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, συνολικής δημόσιας δαπάνης 23,75 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» ΕΣΠΑ 2021-2027, υπέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης.
Η Πράξη έχει δικαιούχους τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) των ΑΕΙ και προσφέρει τη δυνατότητα απόκτησης ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας σε 1300 επωφελούμενους, μέσω της ανάθεσηΤις εργασίες της Ετήσιας Συνάντησης του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» του ΕΣΠΑ 2021-2027, που πραγματοποιούνται στην Αθήνα, άνοιξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, παρουσία αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στελεχών των συναρμόδιων Υπουργείων και των Ειδικών Υπηρεσιών του ΕΣΠΑ.
Το Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 4,16 δισ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εγκρίθηκε από τα πρώτα ανάλογα προγράμματα στην Ε.Ε..
Σκοπό έχει την ενίσχυση της απασχόλησης, δίνοντας έμφαση σε νέες και νέους έως 29 ετών, τη βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, την προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, την αντιμετώπιση της υλικής στέρησης, την προώθηση της κοινωνικής καινοτομίας, κ.α.
Το Πρόγραμμα σημειώνει σημαντική πρόοδο ως προς την υλοποίησή του κι έχουν ήδη εκδοθεί Προσκλήσεις χρηματοδότησης προς τους φορείς υλοποίησης ύψους σχεδόν 2 δισ. ευρώ, επιτυγχάνοντας ήδη τον στόχο που είχε τεθεί για το τέλος του 2024, ενώ έχουν ενταχθεί έργα με κοινωνικό αποτύπωμα άνω του 1 δισ. ευρώ.ς αυτοδύναμης διδασκαλίας σε κατόχους διδακτορικού διπλώματος, στο σύνολο των ΑΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026. Στόχος είναι η αναβάθμιση δεξιοτήτων, η διευκόλυνση μεταβάσεων σταδιοδρομίας και ανάπτυξης της επαγγελματικής κινητικότητας των ωφελούμενων, αλλά και η ενίσχυση των προγραμμάτων και του διδακτικού προσωπικού των Ιδρυμάτων.